Nie załamuj rąk, gdy otrzymasz negatywną decyzję administracyjną – niezależnie od tego, czego ona dotyczy. To nie koniec Twoich możliwości. Sprawdź, co zrobić, by odwołać się od otrzymanej decyzji, a jeśli w dalszym ciągu będziesz miał wątpliwości, zapraszamy do kontaktu.
Jak i kiedy odwołać się od decyzji organów administracyjnych?
Odwołanie można złożyć dopiero w momencie otrzymania decyzji wydanej przez organ. Nie wymaga ono szczególnego uzasadnienia, lecz należy sformułować je w taki sposób, by wynikało z niego Twoje niezadowolenie z wydanego rozstrzygnięcia, wraz z przytoczeniem okoliczności faktycznych, dlaczego tak twierdzisz. Pismo składa się bezpośrednio do właściwego organu odwoławczego (organ ten winien być wskazany w pouczeniu wydanej decyzji) za pośrednictwem organu, który wydał decyzję od której chcesz wnieść odwołanie.
Ważne! Odwołanie musi być złożone w terminie 14 dni od momentu doręczenia decyzji. Gdyby decyzja została ogłoszona ustnie, termin ten biegnie od dnia ogłoszenia. Są to dni kalendarzowe.
Jeśli zastanawiasz się nad wniesieniem odwołania w swojej sprawie, a w dalszym ciągu masz wątpliwości jak to zrobić, służymy pomocą. Chętnie wesprzemy Cię i przedstawimy możliwe rozwiązania dotyczące Twojej sprawy.